Саморобні човни для риболовлі. Конструкції

0
1

Човен круто розширює можливості рибалки! Це загальновизнаний факт, і тут ми довгих диспутів влаштовувати не будемо. Інше питання, яку човен вибрати? Зрозуміло, що, залежно від умов, що будуть актуальні човни різних конструкцій. Також, можна купити човен, а можна зробити самостійно. Про те, які бувають саморобні човни, про їх переваги і недоліки, про доцільність самостійного виготовлення рибальського човна – в цьому пості.

Промислові човни бувають: надувні (гумові, ПВХ) і жорсткі, як правило, нескладні (з пластику, дерева, дюралюмінію). А що ж саморобні човни?

Зробити човен самому – справа непроста. Займаються самостійним лодкостроением, якщо наполегливо немає грошей; якщо це віддалений край і купити ніде; якщо руки так і сверблять щось зробити, ну, наприклад, човен… У всіх інших ситуаціях, простіше просто купити підходящу човен. Невелику надувну – для малих ставків і озер; середню надувне для середніх річок та озер; жорстку пластикову або цілий катер, якщо є на чому возити і ловити планується на великих просторах річки, водосховища або моря.

Я бачив кілька конструкцій саморобних човнів, про них і розповім.

1. Жорстка саморобна човен з фанери та деревини. Це невеликі човни, як правило, для лову на невеликих ставках і озерах. Одне — півтора-місцеві (якщо робити більше – буде дуже важкою). Контури досить прямі. Таку човен возять на «короні», верхньому багажнику авто.

Каркас і обшивка човни збирається на саморізах. Зовнішню поверхню, борти і дно олифят, грунтують, фарбують.

Фанерна човен може бути виконана в досить різноманітних формах. Незграбні прямокутні форми можна, при наявності навичок, зробити більш плавними, човновими.

Показану на кресленні нескладну дерев’яну човен можна виконати і складаний, з дном з прогумованої тканини. Борти-жорсткі, м’яке дно. Всі поперечні розпірки зробити знімними. Виглядати це буде приблизно так.

Зрозуміло, що така човен буде компактніше, і при необхідності її можна буде скласти.

2. Саморобна човен з дюралюмінію. В принципі, те ж саме, тільки корпус човна виконують з листового дюралю. Стики зварюються аргоновому зварюванням.

3. Найцікавіша, на мій погляд – складна дюралюмінієва човен. Такий користується один, який живе по сусідству, спінінгіст.

Всього 6 дюралевих деталей: дно – 2 деталі; кожен борт — по 2 деталі. Елементи кріпляться за допомогою еластичної міцно прогумованої тканини. Тканину до дюралю кріпиться поруч заклепок, через накладку.

1 – деталь борт (дно); 2 – смужка прогумованої тканини; 3 – дюралевая накладка; 4 – заклепки.

Човен мій сусід розбирає не повністю. Він тільки прибирає розпірки і складає борту всередину. При бажанні, можна ще і поперек зігнути конструкцію. А так, він укладає човен на верхній багажник авто і стягує гумками. Виходить досить компактно.

Поперечні розпірки такий човни являють собою: жорстке сидіння з подушкою і дві дерев’яні розпірки, кінці яких захищені відрізками алюмінієвих трубочок, які вставляються в спеціальні отвори на внутрішніх сторонах бортів. Перед риболовлею розпірки і сидіння вставляються на свої місця, забезпечуючи жорсткість конструкції.

Така саморобна човен зручна, тому що, жорстке дно – сидіти добре. Борти не бояться гачків і корчів… З недоліків можна назвати тільки деяку нестійкість. Тобто надувний човен перевернути вкрай складно, а навіть якщо черпнув – вона залишиться на плаву. У такий дюральке треба поводитися обачно, не допускати різких маневрів. Доречі, мій сусід спиннингует з такою човни багато років і стверджує, що вона зручніше будь-надувний. Я з ним багато в чому солідарний.

До того ж, така човен збирається швидше надувний. Тут нічого не треба качати.

ОСТАВЬТЕ ОТВЕТ

Please enter your comment!
Please enter your name here