Далекий Схід Росії. Перші враження

Я починаю серію розповідей про свою подорож на Далекий Схід РФ, в Приморський край. Ця поїздка носила не тільки характер рибальської експедиції. Так що, ви, мої читачі, отримаєте унікальну можливість пройти зі мною і моїми фото-звітами, по найвіддаленішим, східним куточках нашої, коли спільної, великої Батьківщини. Кажу це не з пафосу або притягнутого за вуха патріотизму – просто я відчуваю себе, як вдома на всій, коли-то, 1/6 частини суші.

Що чекає вас в звітах про Далекому Сході: мої рибальські подвиги на абсолютно нових для мене водоймах; багато корисної та цікавої інформації про мешканців Японського моря, струмків та річок Приморського краю Росії; фотографії місцевої природи, яка разюче контрастує з природою Середньої смуги; Японське море; справжня дика Тайга; відроги Сіхоте-Аліня; перевали; струмки, річки, камені, камені, камені і багато іншого. Це був не стандартний вояж по побитим туристичними маршрутами. Я був з приватним візитом. Я вирішив відвідати вотчину предків, де мій дід прослужив, і наша сім’я прожила тривожних, але щасливих 15 років. І всі вилазки здійснювалися з провідниками, старожилами і знавцями місцевої природи. Так що, підкреслюю ще раз – це погляд зсередини. Матеріал унікальний! Вперед!

Почалося все з приїзду в Москву. Після не тривалого переміщення по «аЦцкому» чистилищу, павукові Московського метро і поїздки Аероекспрес, я опинився в аеропорту Домодєдово.

Переліт довгий – 9 годин у повітрі.

Мене благополучно зустріли в аеропорту Кневічі, що в Артема (поряд з Владивостоком). На машині ми вирушили на місце нашої постійної дислокації в найближчі три тижні – містечко-гарнізон Фокіно, що на самому півдні Примор’я, між Владивостоком і портом Знахідка.

На ранок наступного дня, після прибуття на Далекий Схід, ми вирушили в нашу першу вилазку в найближчі з містечком сопки. Взагалі, треба сказати, що глянувши на фізичну карту Примор’я, розумієш, що це суцільні гори-сопки, укриті то лісом, то справжньої тайгою. Між сопками б’ють ключі, джерела, струмки, утворюються річки. І скрізь каміння!!!

Я спеціально вибрав для своєї подорожі найсприятливіший і гарний сезон – осінь. Пройшов сезон тайфунів (сильних тропічних злив) і на сопки вповзає осінь. Коли я приїхав ще домінувала зелень у лісах, що покриває схили сопок, але з кожним днем все більше проявлялися «багрец и золото».

Метою нашої першої ознайомчої прогулянки стала одна з найближчих сопок. Вирішили «заради галочки» піднятися на вершину і полазити по ручаю, протекавшему біля підніжжя.

Сопка невелика, але для мене зійде. Підемо наверх чисто з інтересу, так як скелелазіння не мій профіль. Та й ми вибрали першу-ліпшу, далеко не найскладнішу, високу і скелясту сопку. Так – великий пагорб…

Підходимо ближче до підніжжя сопки і бачимо струмок. Найчистіша вода, як і слід було очікувати. Кам’янисте ложі.

По берегах трапляються невідомі мені рослини, дивини, які не бувають у наших краях… та й взагалі все не звично: рельєф, рослини, камені, навіть хмари…

Йдемо по ручаю. І прямуємо до схилах сопки.

До речі, єдина адекватна взуття в таких походах – гумові чоботи (ну або дуже дорогі і не завжди надійні похідно-рибальські взуття з мембранними вставками). Забавно, в рибальському магазині мені запропонували чоботи «Made in Ukraine». Приємно. Де б я ще купив українські гумові чоботи, як не в 8000 км, від місця їх виробництва… Чоботи добрі, з чунями. Доводиться постійно переходити струмки, ходити по гострих каменях, підстилка лісу мокра і таїть масу неприємностей: від сумнівних комах, до ядовитейших змій.

Так що, непромокальні чоботи і з товстою підошвою – це не тільки комфорт, але і безпеку.

У плані риби, струмки в сопках, розташованих близько до моря (як у моєму випадку) – не кращі водойми. Ці невеликі ключі то пересихають спекотним літом, то йдуть під землю, то промерзають в суворі тутешні зими. Але в струмку водяться всюдисущі гольяни, бички і ще якісь колючі рибки (про їх лові в наступних постах), а у верхів’ях великих струмків можна зустріти форель.

Рибу тут можна зустріти навіть в таких калюжах, серед лісу.

І в цьому немає нічого дивного. Навесні, після танення снігів в сопках, в ущелинах між ними струмки дуже сильно розливаються, затоплюючи не малі території. Той струмок, який я зараз, восени, переходжу в півтора кроку, навесні може по ширині дотягнути до пристойної річки… Так що рибка, яка водиться в струмку може бути повінню занесена куди завгодно.

З цієї ж причини, складного водного режиму на протягом року, у таких струмках і дрібних річках Примор’я не буває, за великим рахунком, великої осілого риби. Вона просто тут не виживає. Зате є прохідна риба. У більш великі струмки, по великій воді, з моря на нерест піднімаються сьомга, горбуша, кета і. т. п.

На струмку зустрічаються ямки, глибиною близько метра або трохи менше, із сповільненою течією. В 9 випадках з 10, у таких поглибленнях можна зустріти зграї невеликих гольянов.

Більш спокійні ділянки струмків, загати, незмінно змінюються невеликими перекатами і порогами, в кам’янистих розпадках.

Але пора залишити струмок внизу і рухатися таки до вершини сопки.

Характер сопок і рослинності на них, досить сильно змінюється в різних частинах Примор’я, залежно від мікроклімату, близькості моря і. т. п. Тут, на самому півдні, більшість сопок покриті ось такими тщедушными Монгольськими дубами. Старожили кажуть, що ось як вони були сто років тому, так нічого не змінюється. І падають вони не охоче і не ростуть більше… Скільки років цим деревам насправді – ніхто не знає.

Жолуді в цих дубів зовсім не такі, як у нас. Європейські дуби мають витягнуті плоди, а ці – сплющені… Все не так.

Ухил схилу сопки змінюється, від досить плавного, до більш крутого. Але це не складний підйом. А ось вже видно вершина.

І ось ми на вершині.

Поруч з нами, на вершині сопки геодезичний знак – відзначена висота. Якщо ви бачили карти, з відмітками висот – ось, це позначки за цим залізок.

З вершини відкриваються цікаві види.

Біля підніжжя сопки розташувалася підлозі-покинута промзона. Звичайна сумна картина на всьому пострадянському просторі… Виглядає, як локація в грі С. Т. А. Л. К. Е. Р. Такий собі закритий периметр…

В іншу сторону видно схили далеких сопок, дорога проглядається край Японського моря.

Завтра ми підемо туди, в морі, на риболовлю!

ОСТАВЬТЕ ОТВЕТ

Please enter your comment!
Please enter your name here