Троліінг – абсолютно відокремлений спосіб лову хижих риб. У тролінгістів своя філософія, підхід до лову. Відповідно, висуваються особливі вимоги до характеристик човнів і моторів . У даному огляді я постараюся виділити ключові моменти та характеристики, які треба враховувати, коли вибираєш плавзасіб та двигун для тролінгової риболовлі .
Відразу можна сказати, що човни для тролінгу поділяються на надувні (гумові або ПВХ) і корпусні. Для лову на невеликих водоймах по невеликій хвилі підійдуть надувні човни. На більш серйозних водоймах (а на фіордах або у відкритому морі і поготів), треба дивитися вже у бік корпусних човнів.
Надувний човен для тролінгу також підійде далеко не будь-який. Вона повинна відповідати низці вимог:
- Достатня місткість, щоб зручно розташувати не тільки рибалки/рибалки, але і все обладнання (спінінги, коробки з приманками, ехолот, обладнання та пальне для мотора тощо). Тобто. для двох тролінгістів з натяжкою буде зручним 4-місний ПВХ човен, якщо говорити про тролінг… Одному зручно ловити тільки в 3-місному
- Високі борти, щоб не захльостувало бризками при переміщенні на моторі і при хвилюванні на водоймі
- Наявність транця в кормовій частині човна для кріплення двигуна
- Хороші ходові дані. Є човни начебто з транцем, але абсолютно не призначені для швидкісного переміщення водоймою
- Надувне або тверде дно човна, з метою додаткової безпеки та комфорту рибалки
- Декілька відсіків для накачування човна з метою безпеки
Корпусні човни бувають різні. Від невеликих ялик з легкого сплаву або композиту, до середніх моделей (аля легендарна Казанка) і відвертих катерів. Зрозуміло, що тягатися з таким великим і громіздким човном складно, але на великих водоймищах можна нормально і безпечно тролінгувати тільки з плавзасобів корпусного типу.
Якщо невеликі корпусні човни ще можна перевозити на короні, верхньому багажнику автомобіля або в причепі, то для великих човнів підійде тільки спеціальний лафет. Ну, або утримувати човен десь пристані стаціонарно і вивозити тільки на зиму в гараж і.т.п.
Двояка ситуація і щодо човнових моторів , що використовуються для тролінгової риболовлі . Застосовують або бензинові двигуни , або електродвигуни .
Коли треба просто швидко, комфортно та безпечно покривати великі дистанції по воді – вибір двигуна очевидніший. Вибираємо двигун бензиновий, що відповідає габаритам човна. Але в тролінгової риболовлі все складніше. Треба не тільки рухатися швидко, щоб дістатися ділянок лову на великій водоймі, але й потім, під час лову мати можливість йти з різною, у тому числі надмалою, швидкістю. І тут уже не кожен двигун підійде.
Виходячи з вищеописаного, ситуація така. Якщо ви ловите на відносно невеликих водоймах і не плануєте переміщень під мотором на багато десятків км, то вам підійде електродвигун. Чим хороші для тролінгової риболовлі електродвигуни, так це тонким регулюванням швидкості ходу. Там, де треба йти повільно і немає необхідності покривати великі дистанції на великій швидкості, електромотор – все, що вам потрібно. Ні, на ньому можна зробити досить швидкий кидок на 2-3км, але не більше. Хоча в масштабах тих водойм про які йдеться – цього з головою.
Коли збираються ловити тролінгом на великих водосховищах, особливо великих озерах, на віддалених ділянках великих річок, на фіордах, у морі, нарешті – то треба покривати не малі дистанції під мотором. Тут підійдуть лише бензинові двигуни.
Вибір моторів човнів великий. Маса компаній: Suzuki, Honda, Yamaha, Mercury та ще маса менш розкручених брендів. Вам залишається вибрати двигун по потужності, що відповідає вашому човну (проконсультувавшись у продавця-консультанта), з тонким регулюванням швидкостей і зіставити бюджет. Усі!
Discussion about this post